Q-Park en NS maken parkeren bij stations makkelijker
Innovatie zit in ons DNA. We ontwikkelen betrouwbare parkeer- en mobiliteitsoplossingen die mensen een welkom gevoel geven. Daarbij zoeken we verbinding met anderen. Partners met slagkracht, net als wij.
Begin deze eeuw lanceerden we in samenwerking met NS al hubs waar je makkelijk overstapt van auto op trein en vice versa. En we blijven innoveren: we hebben oog voor hoe de wereld verandert en spelen voortdurend in op nieuwe ontwikkelingen. Met Mobility-as-a-Service stellen we de reiziger nog meer centraal. Hoe reist die het makkelijkst van deur tot deur? Welke vervoersmiddelen komen daarbij kijken?
NS wil het voor automobilisten makkelijk maken om over te stappen op de trein. Treinreizende automobilisten krijgen bijvoorbeeld korting op parkeren. Via de NS-app kunnen ze zien hoeveel parkeerplek er is en een parkeerplek reserveren en inrijden op kenteken. Hiervoor werkt NS samen met Q-Park.
NS: “De ‘flexforens’ is in opkomst. Binnensteden slibben steeds meer dicht. Steeds meer mensen kiezen voor de trein om tot het hartje van de stad te komen. Hierbij is een comfortabele overstap van auto op trein op een aantrekkelijk station van groot belang.” Na een eerste samenwerking van 14 jaar, heeft NS opnieuw voor Q-Park gekozen. De overeenkomst omvat het beheer en management van 50 P+R locaties door heel Nederland, met samen circa 10.000 parkeerplaatsen.
“We zijn zeer verheugd dat we de samenwerking kunnen voortzetten en NS en haar reizigers blijven ondersteunen om de reis van deur tot deur soepel te laten verlopen”, aldus Fred Wilkes, directeur Business Development van Q-Park. “NS en Q-Park vinden elkaar in onze gezamenlijke visie op kwaliteit. Wij zijn trots op de ontwikkeling die het P+R concept heeft doorgemaakt: schone P+R terreinen, waar je gemakkelijk kunt betalen met bijvoorbeeld een NS Business Card. We zien er naar uit om samen de stappen te blijven zetten naar P+R’s van wereldklasse”.